18 sep 2007

Dinsdag 18 september, premiere!

Het is zo ver, vanavond belanden de drie zuster op hun opening night. Gisterenavond op de try out in de schouwburg verliep een en ander nog al traag en stroperig voor de pauze, en vlammend erna waardoor er toch nog een mooie ovatie voor de spelers viel te ontvangen. Decor staat prachtig in de Stadsschouwburg, toch wel met afstand het mooiste theatergebouw van ons land, wat een grandeur, wat een warmte. Er waren zoveel mensen, wel vijfhonderd op de try out gisterenavond, dan ziet het er meteen ook zo vol uit, zo verwachtingsvol. Was weer mooie nabespreking, met een prachtige clash tussen "oud"en "jong" publiek', enfin, ik leef naar vanavond toe, eens even een net overhemd opzoeken, en dan kan het beginnen, misschien morgen een verslag van wat er zich vanavond gaat afspelen, tot morgen,

1 opmerking:

Een Lezer zei

Zag jullie laatste try out gisteren. Bedankt. Wat geweldig om deze jonge groep spelers zo in hun element op een prachtig schouwburgpodium te zien staan en schitteren. Ik was niet onverdeeld enthousiast over de voorstelling. Maar een project als dit komt voor mij uberhaupt niet in aanmerking voor negatieve reacties. Een voorstelling kan wat minder goed uitvallen dan gehoopt, of gewenst, maar een initiatief als dit verdient enkel lof. De jonge spelers die onvergetelijke ervaringen opdoen en de kans krijgen door een groot publiek gezien te worden. De regisseur die met zijn kennis en ervaring een tipje van de rijke Tsjechovsluier oplicht voor de jonge spelersgroep en het gemĂȘleerde publiek. De moed die het vergt om op te boksen tegen de in superlatieven sprekende publiciteitsteksten (die als ik me niet vergis al verspreid werden voordat de repetities uberhaupt begonnen).
Heb een onvergetelijke premiere. Laat de 3 Zusters als voorbeeld dienen voor nog heel veel van dit soort projecten.
Ik wens jullie mooie recensies.
Toi toi toi.